Cadillac klub Česká republika

Oprava motoru centrálního zamykání

1994 Lincoln Mark VIII

Ve vozidlech továrních značek FORD a LINCOLN se v sestavách centrálního zamykání používají pro pohyb táhel zámku dveří klasické jednotky s motorkem a převodovkou.

Na rozdíl od elektromagnetických a pneumatických centrálních uzamykacích systémů si tento systém jako svou daň za luxus vybírá selhání pohonné jednotky.

K tomu zpravidla dochází v zimním období, kdy přimrzají zámky a mechanismus táhel. Následkem je pak spálení motorku jednotky.

Vzhledem k tomu, že celá jednotka motorku centrálního uzamykání není shodná s evropskou divizí Fordu, je její pořizovací cena dosti značná.

Její cena se pohybuje řádově kolem 3 500,- Kč, jen pro srovnání, jednotka centrálního uzamykání od českého výrobce, která je systémově úplně totožná s jednotkou od Forda, nicméně rozměrově jiná, stojí cca 350,- Kč.

Celý montážní celek jednotky tvoří dva do sebe zavařené plastové odlitky, ve kterých je vložena převodová část a část pohonná.

Pohonnou část tvoří malý elektromotor se jmenovitým napětím 12V. Při změně polarity, kterou spíná řídící modul centrálního zamykání, dojde buď k odemčení nebo zamčení vozidla.

Při šetrném oddělení obou odlitků se dostanete dovnitř jednotky a ihned na první pohled poznáte, kde je závada.

Pokud bude převodovka rozsypaná, poznáte to podle popraskaných nebo vyčesaných zubů.

Jestliže ovšem převodovka nejeví žádné poškození, jedná se o poruchu motorku.

Motor je miniaturních rozměrů a jeho oprava není možná, je pouze možnost výměny. A KDE HO VZÍT???

Motor je naprosto shodný s pohonnou jednotkou modelové železnice TT J a nebo můžete koupit jednotku centrálního zamykání z Favorita nebo Felicie a tzv. vykuchat si z této jednotky kýžený motorek.

Motorek je však o něco vetší v tom smyslu, že do délky a tak musíte upravit stávající výlisky jednotky.

Výška, šířka a průměr osičky je stejná a tak pouze přelisujete ozubené kolečko a motrek vsadíte do jednotky.

Po té napájíte přívodní drátky POZOR NA POLARITU, aby vám jedny dveře neodemykaly a druhé nezamykaly.

Celou jednotku pak stáhněte vhodnýmy šrouby a můžete vyzkoušet.

Na pořízené fotografii můžete jednotku vidět ve stádiu, kdy je motorek demontován.

Pokud nepočítáte práci s demontáží ze dveří vozu, tak vám tato oprava zabere přibližně hodinu a půl vašeho času. Pripočítáte-li k tomuto cenu nové jednotky BRANO, tak vás oprava vyjde tak na 600,- Kč.

jednotka centrálu

Marek Doubrava

1994 Lincoln Mark VIII

Opravy

Nahoru

(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republikawww.cadillac.czcadillac@cadillac.cz

Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech

 

Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.