Návod popisuje výměnu u STS 1996, nicméně díky tomu, že Northstar 4,6 se používá i v jiných modelech i automobilech, bude postup zaručeně fungovat i tam.
K demontáži a následné montáži budete potřebovat:
Montáž není vůbec složitá, ze všech aut kde jsem měnil pumpu mi přijde absolutně nejjednodušší díky super přístupu. Základem je si opatřit novou vodní pumpu, já jí dostal jako bonus k autu, nevím tedy kolik stojí v ČR, na Ebay se ceny pohybují kolem 50 USD. První foto pumpa, druhá je speciální nástroj pro montáž/ demontáž ten stojí cca 15 USD (mám ho, klidně zapůjčím).
Začněte s demontáží dílů přes které se k vlastní pumpě dostanete. První na řadě je air box + kompletní potrubí až po váhu vzduchu. Nenechte se zmást obrázkem, já originál box nahradil konusem. Vyndejte taky reakční vzpěru motoru pro snadnější přístup (je to ta stříbrná kost dole uprostřed), k demontáži použijte klíč č. 14.
Pak nebo předtím vypusťte chladící kapalinu, nadzvedněte auto u předního levého kola (nemusí být ani kolo ve vzduchu) pod levým spodním rohem chladiče odjistěte plastové příchytky (plastový „šroub“ s velkou hlavou zelená šipka), které drží kryty tak aby jste měli volný přístup ke spodní straně chladiče – v levém spodním rohu pak najděte plastový kohoutek a vypusťte kapalinu. Místo kohoutku označuje červená šipka. Všimněte si masivního úniku kapaliny – bílá barva na nosníku.
Dál sejměte hadici – zelená šipka klíč č.8 nebo šroubovák, pak Vás čeká kryt kladek – náhonu pro vodní pumpu. Je přichycen 3-mi šrouby na demontáž použijte klíč č.10. Dále odstraňte držák kabelového svazku z ŘJ, je to šroub a klíč č.14 a kabelový svazek odtáhněte dál směrem k příčce motorového prostoru. Máte také možnost zkontrolovat množství převodové kapaliny (Dexron III).
Po sejmutí krytu máte volný přístup k napínací kladce řemenu vodní pumpy, nasaďte klíč č.14 a otáčejte po směru hodinových ručiček – přemůžete sílu pružiny a můžete uvolnit řemen.
Sejměte další dvě hadice zelené šipky, které ústí do domečku termostatu a zároveň krytu pumpy. Povolte šrouby klíčem č.10 - červené šipky. Oddělte kryt od zbytku motoru.
Sundaný kryt pumpy, který je zároveň domečkem termostatu, povšimněte si oranžového těsnění je důležité ho nepoškodit.
Těsnění opatrně vyjměte – zatlačte tenkým šroubovákem na zesílené místo a těsnění vyloupněte. Poté opatrně ocelovým kartáčem a škrabkou odstraňte nánosy z krytu.
Nyní Vás čeká demontáž samotné pumpy. Pumpa je zajištěna pomocí „bajonetu“ Pokud nemáte speciální nářadí dá se vypomoci velkým plochým tupým šroubovákem a kladívkem. Poklepávejte na pacičky bajonetu ve směru hodinových ručiček až pumpu odjistíte. Stejným zpusobem, ale opačným poklepáváním jí zase zajistíte.
Pumpu vyjměte, vyměňte těsnění pumpy – červené šipky, vložte novou pumpu a zajistěte.
Další postup je opak demontáže, po sestavení naplňte okruh chladící kapalinou, nastartuje a zkontrolujte případné úniky…
Jiří Bezouška
Opravy
(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republika — www.cadillac.cz — cadillac@cadillac.cz
Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech
Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.