Výpadky v posilujícím účinku projevující se na tuhnutí volantu při rejdování při volnoběžných otáčkách. Při zvýšených otáčkách se necitlivost ve volantu ztrácí a servo funguje jako obvykle.
Opotřebení servopumpy důsledkem běžného opotřebení nebo použití nevhodného oleje serva, dále pak běhu bez olejové náplně.
Pokud máte dostatečné servisní vybavení koupit tzv. repasní set a pumpu opravit pomocí tohoto setu. Cena setu, pokud budete počítat i hodiny servisní práce, se však plně rovná nákladům na pořízení celé remanufactured pumpy.
Na demontáž jsou potřeba dva speciální přípravky:
Prvním krokem je sejmutí řemenu a jeho vyjmutí z kladkového systému.
Dalším krokem při demontáži je odsání oleje servopumpy ve vyrovnávací nádržce, která je spojena přímo s pumpou.
Po odsátí oleje přistoupíme ke stažení řemenice pumpy (nová, nebo repasovaná pumpa se dodává vždy bez řemenice a je tedy třeba starou řemenici požít). Stahovák a jeho funkce je dobře patrná na fotografii.
Po stažení řemenice povolíme vhodným klíčem tlakový vývod z pumpy, který se nachází ve spodní straně pumpy. Jedná se o klasický holendr, jako je použit na brzdovém systému s tím rozdílem, že na samotném konci tlakové trubky je ještě gumový o-kroužek (na tento se při zpětné montáži musí dbát aby se neskřípl).
Dále povolíme dva šrouby držící tělo samotné pumpy a stahující ji k sdruženému držáku příslušenství motoru. Po vyjmutí těchto dvou šroubů pumpu vysuneme z adaptéru propojujícího tělo pumpy s rezervoárem oleje serva. Pozor na gumový o-kroužek společně s přítužnou podložkou, ty by měly zůstat na těle adaptéru.
Tím je samotná demontáž úspěšně za vámi a můžete pokračovat buď v opravě stávající pumpy, nebo nahrazením za novou.
Postup při montáži nové pumpy je z postupu demontáže jasný s tím, že je dobré tlakový holendr uchytit ještě před samotným přitažením těla pumpy. Usnadní se vám tak chytání závitu holendru v těžko přístupném místě. Samotné dotažení holendru pak udělejte až poté, co přitáhnete tělo pumpy.
Lisování řemenice vyžaduje speciální přípravek a rozhodně nesmíte řemenici naklepávat na hřídel pumpy! Došlo by tak ke zničení ložiska pumpy a znehodnocení pumpy.
Na fotografiích je patrné, jak celá oprava probíhá. Doba výměny staré pumpy za novou je cca 1,5 hodiny.
Doporučuji použít předepsaný olej dle specifikací GM pro power steering pump, nikoliv použití olejů ATF Dextron nebo jakéhokoliv oleje do automatických převodovek!
Marek Doubrava
Opravy
(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republika — www.cadillac.cz — cadillac@cadillac.cz
Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech
Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.