Cadillac klub Česká republika

Kontrola funkce magnetu spojky a kontrola spojky klimatizačního kompresoru typu HR6

Samotnou kontrolu můžeme provádět i na samotném vozidle, pokud je ovšem dostatečný přístup ke konektoru ovládání spojky a dále pak volný přístup k samotné spojce kompresoru. Sepnutí spojky je rovněž možné uskutečnit z patice relátka určeného pro spínání spojky, kdy relé demontujeme a drátkem klemujeme svorku se stálým napětím a propojujeme na spínanou svorku. Kontrolu je ovšem mnohem snadnější provádět při demontovaném kompresoru, kdy máme volný pracovní prostor a lepší podmínky pro pohledovou kontrolu lamely spojky.

Kontrola samotné funkce magnetu spojky nám jasně ukáže, zda se lamela dostatečně přitahuje a naopak odchyluje od řemenice kompresoru a zda nedochází k nadměrnému prokluzu a tím k ohřívání a nadměrnému opotřebení jak samostatné lamely tak i třecí plochy řemenice. Nadměrné teplo vznikající třením může způsobit připečení ložiska řemenice, přičemž dojde k zadření ložiska a tím i spálení řemenu celého náhonu kompresoru. U vozidel s jedním řemenem, který pohání všechny pomocné agregáty jako posilovač řízení, vodní pumpu, alternátor, tak dojde k defektu vedoucímu k tomu, že vozidlo se stane nepojízdné.

Měření magnetu spojky

Nejdříve provedeme tzv. prozvonění na obou pinech konektoru magnetu, zda není v kontaktu proti kostře vozidla.

Na jeden z pinů konektoru je stále přivedena kostra a na druhý pak spínané 12V, které způsobí aktivování magnetu a tím přitažení spojky, která je přímo vsazena na ose kompresoru, zatímco řemenice se pomocí ložiska volně otáčí na těle kompresoru.

Po vypnutí spínaného 12V se spojka musí vychýlit od třecí plochy řemenice. Tím tak vznikne předepsaná vůle spojky, která je u HR6 stanovena na 0,3 až 0,4 mm.

Vůli spojky můžeme kontrolovat pomocí plechových kontrolních měrek a také pomocí světla, kdy můžeme pozorovat i možnou deformaci lamely nebo třecí plochy řemenice.

Kontrola spojky

Kontrolu samotné spojky pak provedeme následovně:

Na případnou úpravu vůle spojky pak musíme použít speciálního přípravku, kterým předepsanou vůli nastavíme.

spojka klimatizace spojka klimatizace spojka klimatizace spojka klimatizace

Marek Doubrava

Obecné

Nahoru

(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republikawww.cadillac.czcadillac@cadillac.cz

Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech

 

Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.