Cadillac klub Česká republika

Cadillac BLS

Tento vůz je dalším příkladem jak se Cadillac snažil si po roce 2000 zvýšit prodej vozidel v Evropě a pomoci Saabu s uplatněním jeho volných výrobních kapacit. Vznikl tak automobil, který se vyráběl jen cca 5 let ve dvou zemích a prodával se v Evropě, Mexiku, Jižní Africe a Korei a arabských zemích. Soudobá tisková zpráva je zde.

Nejprve malá odbočka k Saabu. Tahle automobilka měla tendenci si vždy dělat věci po svém a moc se neohlížet na svoje prodeje a majitele. Takže když je koupilo GM tak při každém pokusu o integraci Saabu, respektive jejich nových modelů došlo k tomu, že lidé od Saabu si žekli, že "to není dost dobré" a díly od GM si upravili podle sebe nebo je rovnou udělali jinak. A tak si GM řeklo, že když to umí tak ať zkusí udělat BLSko. Celé to stálo cca USD 140mio a výsledek byl představen na autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2005 a to nejprve jako sedan. Šlo o vozidlo postavené na podvozkové platformě Epsilon, kterou sdílelo s Saabem 93, Opelem Vectra a několika modely v USA (např. Saturn).

Vůz byl vyráběn od roku 2005 do roku 2009 ve Švédsku v Trollhattanu na výrobní lince Saabu vedle modelů 93 a 95 a od roku 2009 do 2010 v Kaliningradu v Rusku. Na výběr byl nejprve jen sedan a od roku 2007 se k němu přidalo i kombi. Šlo velmi přestavěný model Saabu 93. Z vnějších panelů mají stejné jen skla a střechu. Uvnitř je to "směska" americké opulence a švédské strohosti, to vše korunováno analogovými hodinami na přístrojové desce.

Co znamená BLS to není tak přesně jasné oficiálně je to prý Bclass Luxury Sedan. Nicméně zlí jazykové říkají Baby Luxury Sedan nebo dokonce Bob Lutz Special.

Jako motory byly na výběr benzínové a naftové motory. Naftové motory od FIATu mají objem 1,9l o výkonu 150koní (110kW) posléze od roku 2007 180koní (132kW). Benzínové motory od GM/Saab měly objem 2.0l s výkonem 175koní (129kW) se "středním" turbem, 210 koní (154kW) s "těžkým" turbem a verze flexpower o výkonu 200 koní (147kW). Vrchol nabídky tvořil motor o objemu 2,8l s přeplňováním o výkonu 250koní (184kW) nebo pro 4kolku od roku 2008 276koní (206kW) a pro V verzi dokonce 320koní (239kW).

Jako převodovka byl k dispozici 6ti stupňový automat nebo manuální převodovka o stejném počtu stupňů.

Hned od začátku ve všech recenzích a komentářích se všichni novináři ptali proč tohle auto? Jízdní vlastností jsou horší než u konkurence, kterou je BMW řady 3, Audi A4 nebo Mercedes Benz třídy C. Brzdy a ovladatelnost byly také horší. Snad jen v přímce u nejsilnějšího motoru se dalo mluvit o sportovním autě, když zrychlení z 0-100 bylo za 7,1 sekundy.

V Evropě dával smysl prověřený a spolehlivý naftový motor od FIATu i když některé součástky si v Saabu/Cadillacu upravili a nejsou zaměnitelné s díly od FIATu a navíc to bylo spíše k horšímu. Navíc i s dieselovým motorem se většinou dostal na skóre 3 hvězdičky z 5ti...

Stejně tak jako u Catery je to další malý propadák. Nakonec se prodalo jen 7365 kusů a to ve čtyřech stupních výbavy Business, Elegance, Sport a Sport Luxury. Pokud by někdo měl zájem o tohoto Saabillaca tak na inzertních serverech je jich dostatek. Nicméně proč by někdo dával o cca 15% více peněz za auto s horší výbavou a servisem než je originální Saab (o Vectře se tady bavit nebudeme...) Tento vůz nedává smysl ani jako ojetina pokud jej totiž nemůžete koupit o 20% levněji než Saaba 93 tak to moc smyslu nedává snad jen, že by se vám více líbil.

Pavel Wasserbauer

Nahoru

(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republikawww.cadillac.czcadillac@cadillac.cz

Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech

 

Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.