Cadillac klub Česká republika

Cadillac SRX 2004-2009 první generace

První SRX bylo uvedeno na trh jako modelový rok 2004. Oficiální představení si odbylo na lednovém autosalónu v Detroitu v roce 2003. Šlo o crossover ve střední třídě, který měl pomoci Cadillacu dostat se do hledáčku zákazníků, kteří chtěli obdobný vůz z japonské nebo evropske provenience. Luxusní vůz se sportovními jízdními vlastnostmi.

Cadillac SRX

SRX byl dalším prvkem v nové designové filozofii značky, která byla uvedena na konceptu Vizón (2001). A jako první Cadillac z tzv. série S předcházel modelu STS.

Cadillac SRX

Cadillac postavil SRX na stejném základě jako o pár let dříve představený model CTS. Jako základ vzal podvozkovou platformu GM Sigma GMT 265. Ta má nezávislé zavěšení s příčkou vpředu a multilink zavěšením vzadu. Původně byla vyvíjena v Austrálii u Holdena od roku 1998 a následně pak v roce 2002 byla představena v modelu CTS. Pro GM to měla být náhrada za všechny ostatní platformy pro vozidla střední třídy. Vozidlo samotné mělo rozložení váhy téměř v poměru 50% na 50% mezi přední a zadní nápravou. Všechny vozy na této platformě se vyráběly v továrně Lansing Grand River v Lansingu ve státě Michigan.

Cadillac SRX

Jako pohonná jednotka sloužil buď motor V6 (model LY7 HFV6) o objemu 3,6l nebo V8 (model LH2 Northstar) o objemu 4,6l. V6 měl 255koní (190kW/6500otmin, 344Nm/2800otmin) a V8 320koní (239kW/6400otmin, 427Nm/4400otmin). Motor poháněl přes automatickou převodovku buď zadní nebo všechna 4 kola. Jako převodovka sloužla vždy GM automatická 5ti stupňová 5L40/5L50 převodovka. Ta měla možnost manuálního řazení s funkcí Lift Foot. Pokud elektronika detekuje sportovnější styl jízdy tak převodovka přeřazuje na vyšší stupeň později a na nižší dříve. Později byl pro motor V8 k dispozici automat s 6ti stupni.

Cadillac SRX

V rámci výbavy byla standardem klimatizace, kožené čalounění a postranní airbagy. Za příplatek a pro V8 standardně bylo BOSE ozvučení, navigace, panoramatické střešní okno a elektricky ovládaná třetí řada sedadel.

Cadillac SRX

SRX v první generaci vyhrálo opakovaně po sobě cenu za nejlepší luxusní SUV roku v letech 2004, 2005 a 2006. Přesto, že se jednalo o sportovněji naladěné SUV nikdy nebyl na trhu představen model s přídomkem V, tedy sportovní varianta. V USA jen existovaly modely s výbavou sport. V Evropě se pak s tímto podvozkem prodávala všechna auta. Nicméně je nutno dodat, že na starém kontinentě se SRX dařilo ještě hůře než CTS. A to oprávněně, to auto bylo prostě veliké a ani základní cena nebyla nikterak levná. To vše by nevadilo, protože například CTS pomohl skvělou reklamou pořad TOPGEAR, kde z jeho jízdních vlastností byli všichni moderátoři doslova unešeni. Podobné jízdní vlastnosti má i SRX.

Cadillac SRX

V USA v rámci různých testů, které tento vůz ve valné většině vyhrál, vyzdvihovali nejenom skvělé jízdní vlastnosti, skoro shodné se sedanem CTS, ale také prostor, výbavu a kvalitu zpracování. V testu časopisu Car and Driver dokonce v roce 2003 porazil i Porsche Cayenne a v roce 2008 skončil na druhém místě za Hondou MDX, když za ním zůstaly BMW X5, VW Tuareg, Lexus RX, Mercedes Benz ML a LandRover Discovery 3 generace. Vždy měl nicméně nejlepší jízdní vlastnosti, špatné v terénu, jaký div :-), a příliš velký byl hluk obtékajícího vzduchu. Nutno dodat, že šlo vždy o verzi s motorem V8.

Cadillac SRX

Na voze samotném je zejména v modelech před úpravou interiéru pro modelový rok 2007 několik drobností, které moc nedávají smysl. Za prvé je to ovládání zadního stěrače na stropě u vnitřního zpětného zrcátka, ovládání intenzity osvětlení přístrojové desky je tamtéž. Následně pak nemožnost zobrazit hodiny na displeji a k tomu nějaký další údaj jako například počítadlo denních kilometrů. To vše napravil Cadillac v modelovém roce 2007, kdy se výše zmíněné ovladače přestěhovaly vlevo vedle volantu a hodiny jsou ručičkové na novém středním panelu. Již v modelovém roce 2006 dostalo SRX možnost dovybavení elektrickým ovládáním pátých dveří.

Cadillac SRX

Mimo interiéru byl pro modelový rok 2007 uveden sportovní paket, který obsahoval 20"kola, diferenciál s omezenou svorností, jinou čelní masku, vrtané brzdy Brembo, motor V8 o výkonu 330koní a dvě 4palcové koncovky výfuku. Pro rok 2008 dostal vůz nový 3 paprskový volant.

Cadillac SRX Cadillac SRX

Automobil měl několik zajímavostí. Jednou z nich byla panaramatická střecha UltraView, která pokrývá téměr celý prostor pro posádku. Další drobností je možnost ovládat separátně přívod vzduchu ke druhé a třetí řadě sedadel. Buď se intenzita proudění vzduchu nechá na automatickém nastavení klimatizace, nebo se dá intenzita ofuku regulovat v pěti nezávislých rychlostech nebo lze přívod vzduchu úplně vypnout.

Cadillac SRX

Drobnost k výkonnosti je, že maximální naměřené příčné zrychlení bylo 0,73g což by byla výborná hodnota pro sportovní sedan, natož pro vysoké SUV. To bylo možno díky výbornému podvozku a celkovému sladění komponent. To mělo i svojí druhou stranu a tou jsou poměrně vysoké výrobní i provozní náklady. GM na první generaci SRX nic moc nevydělalo a snažilo se ho nahradit jednodušším modelem a tím je dnešní primárně přední nápravou poháněné SRX druhé generace.

Cadillac SRX

Zákaznická spokojenost se pro první generaci pohybuje mezi 75% až 90%. S tím, že spokojenější jsou uživatelé s motorem V6 a méně pak s motorem V8. U něj totiž docházelo k častějším chybám elektroniky s čímž verze V6 problémy prakticky nemá. Také provozní náklady u V8 jsou znatelně vyšší. Nicméně nejbolestivější a nejchoulostivější na celém voze je podvozek. Je poměrně komplikovaný a to velmi a byl drahý už ve výrobě a v momentě kdy dojde k jeho poruše tak opravy jdou do desítek tisíc korun. Nicméně i výměna rozvodů, o níž se řekne elektronika sama se šplhají k 60tisícům. A to se nezmiňujeme o případné opravě elektrické skleněné střech UltraView.

Cadillac SRX

Nakonec jedna lahůdka - CADILLAC SRX SPORT BY DANA BUCHMAN

Cadillac SRX

Dana Buchman připravila pro Cadillac tuto speciální verzi modelu SRX. Jde o módní návrhářku, která po cca 30 obléká ženy amerického businessu (jak praví tisková správa k tomuto modelu).

Cadillac SRX

Na vůz je použit speciální lak od firmy DuPont Gold Mist tri-coat. Drobné kousky na voze jsou provedeny v saténově zlatém laku. A sama módní návrhářka dohlíží na jejich finalizaci. Uvnitř je kompletně přepracované čalounění v barvě Brownstone. Ve světlé kašmírové kůži je provedena přístrojová deska a obložení dveří. Koberečky jsou typu Hokanson z jemné bavlny. Uvnitř vozu funguje wifi síť.

Cadillac SRX

Hlavní prvky výbavy v angličtině:

* Dana Buchman-inspired interior with laser-etched Dana Buchman logos
* Brownstone aniline grained leather seats with quilted pattern inserts
* Brownstone Meridian grained leather on dash and upper door panels
* Light Cashmere Meridian grained leather on consoles and lower door panels
* Very light Cashmere faux suede headliner and pillars
* Hokanson woven silk carpet throughout passenger and cargo areas
* Custom 40/40 Cadillac rear bucket seats
* Custom rear center console with a refrigerated snack-and-beverage drawer, custom cup holders with polished aluminum rims set in machined Corian Cocoa Granite
* Wi-fi capability via KVH Industries Tracknet 100 system, providing broadband, high-speed internet with a custom-colored Bluetooth wireless keyboard and headrest-mounted monitors
* Snakeskin print fabric lines all interior storage bins
* Faux suede wrapped sun visors with snakeskin print fabric surrounding the vanity mirror
* Eibach 1.5-inch lowering springs
* Brembo high-performance four-wheel disc brakes
* Highly polished, seven-spoke 20x8-inch alloy wheels
* Goodyear Eagle P255/20R50 tires
* Corsa cat back performance exhaust system with polished stainless exhaust tips
* Dana Buchman script billet door sill plates
* SRX Theater Package with enhanced Bose system and headrest-mounted seven-inch DVD monitors
* Carbon fiber engine cover for 3.6L DOHC V-6

Nahoru

(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republikawww.cadillac.czcadillac@cadillac.cz

Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech

 

Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.