Cadillac klub Česká republika

Jak to všechno začalo

1977 Cadillac Seville

Když mi bylo asi patnáct let, nahrál jsem si americký film Gladiator z roku 1985. V tomto filmu je scéna s překrásným bílým autem, které řídí opilý řidič při nájezdu do garáže. Tuto scénu jsem si přehrával pořád dokola a natolik se mi zalíbila, že se z toho stala doslova srdeční záležitost. Časem jsem přišel na to, že ono auto je Cadillac Seville ročník 1975 a že vznikl jako konkurence proti dováženým Jaguarům a Mercedesům. Díky své vysoké ceně se špatně prodával a tak se jich vyrobilo jen něco přes 16 tisíc. O to je dnes vzácnější.

Stále bylo pro mě toto auto zahaleno tajemstvím, protože ve filmech skoro nehraje na rozdíl třeba od Chevroletu Caprice, který je naopak v každém filmu, a rozhodně jsem nepočítal s tím, že bych ho někdy viděl na vlastní oči. Když jsem ho pak uviděl na US srazu, tak to byl pro mě opravdový svátek.

Jednoho dne jsem šel kolem autobazaru a zahlédl jsem tento Seville, takže jsem měl zase svátek, ale tentokrát byl na prodej. S tím se dostavila ta správná euforie a nemohlo to dopadnout jinak, než: „Tak to beru“. Pominuvší fakt, že to skoro nešlo nastartovat, byla jenom trochu roztržená vinylová střecha, rozbité světlo a pár děr v karoserii, bylo rozhodnuto. Za nevelkou cenu odjíždím v bouráku svých snů.

Zaparkoval jsem na chatě a odjel domů. Po čtrnácti dnech jsem se vrátil na chatu a natěšeně jsem se drápal do kabiny, abych nastartoval svoje krásný nový auto a poslechl si ten báječný V8 zvuk. A ejhle, nechytá a nechytá. Euforie rázem skončila a nastala tvrdá realita.

Po otevření kapoty jsem poznal, že tam je motor do V, u toho je alternátor, pumpa klimatizace, vzduchový filtr, po krátkém hledání jsem našel i rozdělovač a pak jsem tam viděl spoustu drátů a hadiček. Tím moje znalosti v oboru automechanik končily. Rozhodl jsem se hledat odbornou pomoc, ale v okolí bydliště jsem nenašel nikoho, kdo by věděl, o jakém to autě vlastně mluvím, natož aby ho uměl spravit. Po čase jsem nabyl dojmu, že mám v garáži ufo.

Nezbylo mi, než se vzdát svého snu a rozhodl jsem se auto prodat. Jako první mi na inzerát volal Marek Doubrava, tehdy jsem ještě nevěděl, že to je Marek Doubrava z Cadillac klubu a ten mě přesvědčil, že to prodávat nemám, že by to byla škoda, a že mi pomůže. Tak jsem všem dalším volajícím říkal, že jsem si to rozmyslel a že už to zase prodat nechci.

Dohoda platila, Marek přijel ke mně na chatu, Cadillac prohlédl, usoudil, že není v nijak špatném stavu, ta závada je známé podtlakové čidlo v řídící jednotce, utrousil pár rad, odpověděl na všechny otázky a zmizel. Konečně jsem potkal člověka, který ví o čem mluví a který ví kam sáhnout. A stalo se to nejdůležitější, po téměř půl roce se mi vrátila naděje, že se ve svém americkém snu zase svezu.

Po nějakém čase jsem měl doma poslušný Cadillac. Následoval rok práce, všechno co nefunguje opravit a všechno co je ošklivé udělat zase hezké. Během tohoto procesu jsem se musel smířit s tím, že nový už to nikdy nebude. Mezitím mi manželka omylem smazala výše zmíněný film, takže teď mám Cadillac, ale zase nemám ten film.

---

1977 Cadillac Seville

Během oprav jsem měl několik návštěv z řad náhodných kolemjdoucích, při kterých jsem se například dozvěděl, že to má malej kufr na to jak je to velký, že to má blbě umístěnou nádrž, nebo třeba že to má zadní náhon.

1977 Cadillac Seville

Dále pak, že elektrický okna jsou zbytečný, protože kličky bohatě stačí a že s těma elektrickýma sedačkama to už ty američani trochu přeháněj, ale přesto uznání, že jsou o něco napřed, protože když on v té době vlastnil Š-100, tak ta to neměla.

1977 Cadillac Seville

Nejčastější dotaz byl na obsah motoru a hned za ní následovala posměšná otázka, kolik se na to platí pojistka. Po odpovědi, že pro veteránské SPZ platí odlišná pravidla následuje povzdech, že on na svou jednatrojku platí víc jak třikrát tolik.

1977 Cadillac Seville

Objevila se také velkoslova jako třeba paroloď nebo křižník Potěmkin nebo tvrzení, že srážku s tím není možný přežít.

1977 Cadillac Seville

Patrik Pech

1977 Cadillac Seville

Nahoru

(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republikawww.cadillac.czcadillac@cadillac.cz

Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech

 

Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.