Cadillac klub Česká republika

Cadillac Big Meet 2012, Kremsmünster

25. - 26. srpna 2012

Když jsem se na tuhle akci kohokoliv v klubu zeptal, dostal jsem jasnou odpověď: "Největší sraz Cadillaků v Evropě, akce roku, musíš tam být!" A když jsem zjistil, že je letošní ročník navíc vyhlášený jako "The funky Seventies" neboli i na ročník mého auta, nebylo co řešit. Domluvili jsme se ještě na důkladné kontrole auta, přece jen 700 kilometrů za víkend není úplná sranda a chtěl jsem to dojet...no a to jsem neměl dělat, kdo se moc ptá, moc se dozví. Takže výsledek byl že slabinky se vyskytují, ale po dobrých radách kamarádů jsem je nakonec hodil za hlavu a rozhodl se vyrazit. Jako vždy jsem ještě předem zjišťoval jak to bude s počasím, jako vždy byla předpověď na starou belu a bohužel na rozdíl od dřívějších akcí tentokrát do puntíku vyšla.

Cadilac Big Meet má dvě části. V sobotu je spanilá jízda "Cruising Tour" pro předem registrované, vlastní výstava aut je potom v neděli. Vše se koná okolo krásného rakouského městečka Kremsmünster a zámku Kremsegg, web akce je na této adrese.

Přihlásili jsme se i na Cruising Tour. Abychom toho nemuseli najednou ujet moc, vyrazili jsme už v pátek odpoledne a přespali u kamaráda za Budějovicemi (díky, Slávku!). V noci se začala plnit ta zatrolená předpověď a pršelo a pršelo. Ráno pořád pršelo ale čas tlačil, sbalili jsme plachtu která byla přes auto, vrazili ji do kufru (jest pro další události podstatné) a vyrazili vstříc dalšímu.

Pršet za chvíli přestalo a začal nádherný den. Na sraz jsme dorazili v pohodě. Sjela se auta ze všech koutů Evropy, některá uchvacující, ostatní jenom překrásná, z Čech jsme byli dva. Organizace byla jednoduchá, auta jela ve šňůře, nikdo se nerozčiloval, netroubil, lidé mávali, pohoda. Pořadatelé náš protáhli krásnými, pro auta ale mírně drsnými kopečky. Motory dostaly zabrat, o brzdy jsem měl chvílemi dost strach ale pokud vím, všechna auta dojela do cíle vlastními silami. Na trase byla zastávka ve Steyru a jako vždy, náměstí se za chvíli zaplnilo diváky. Ještě před odjezdem mne něco osvítilo a udělal jsem si o autě informativní ceduli, bylo vidět že to návštěvníci kvitují s povděkem. Nebudu sem dávat vlastní fotky, skvělá galerie je tady.Vrátili jsme se do hotelu a hopla, ta mokrá plachta byla ráno HODNĚ mokrá, voda vytekla do kufru....kdo zažil ví, svršky se sušily na všem co bylo po ruce. A zase začalo pršet, plachtu zpátky na auto a my šli po krásném a náročném dnu do hospody.

Druhý den ráno konečně pršet přestalo, plachta šla po pokusu o odvodnění zase do kufru, stejně už nebylo co ztratit. Po výborné snídani jsme vyrazili na sraz. Sjížděla se nádherná auta, pro milovníky amerik je to skutečně akce, kterou by neměli opominout. Byly i dobré scénky, moderátorka při příjezdu zpovídala účastníky, ptala se jich odkud jsou a tak podobně. Na dotaz jestli je to jeho první Cadillac odpověděl jeden borec s nádherným autem "ne, já jich mám patnáct" a další za ním s autem ještě hezčím na stejnou otázku pravil "to je další z těch patnácti". Bez komentáře... mimochodem oba dorazili po vlastní ose z Hamburku. Přijeli známí z Čech, takže i pokecat v mateřštině o autech se dalo. Z "funky Seventies" se sešlo aut asi dvacet, kabrií bylo myslím osm a když stála narovnaná vedle sebe, byl to pěkný pohled (naše auto se mezi nimi neztratilo). Pršet nemělo, tak jsme ještě s jedním odvážlivcem stáhli střechu a očima rozháněli mraky. Krásná galerie je tady.

Sraz se rozpustil stylově, ve tři odpoledne se přece jen spustil slejvák jaký se málokdy zažije. Rychle jsme natáhli střechu (přitom si nás ještě natáčela místní televize) a vyrazili jsme na cestu domů. Dešti jsme neutekli, pořádně nás to spláchlo ještě několikrát, ale auto jelo jako dráha, kromě vody v kufru do něj jinak neteklo, stěrače stíraly a večer okolo deváté jsme byli doma.

Co závěrem? Moc pěkná akce, jen trochu daleko. Za víkend jsme najeli 750 kilometrů a kdybych tvrdil, že jsem si je všechny vychutnával s potěšením, tak by to úplně pravda nebyla, navíc počasí také úplně nevyšlo. Ale co, konec dobrý, všechno dobré.....že bych jel za rok zase?

A úplně nakonec ještě krátké video, omluvte sníženou kvalitu záběrů z Cruising Tour. A doufám, že za rok se nás tam sejde víc!

Text: Honza Kalíšek

Naše akce 2012

Nahoru

(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republikawww.cadillac.czcadillac@cadillac.cz

Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech

Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.